Grywalizacja pozornie nie jest bezpośrednio związana z tematem mobilności i transportu. Uważam jednak, że w najbliższej przyszłości może być jednym z ważniejszych narzędzi wspierającym transformację w kierunku zrównoważonej mobilności.
Z jednej strony potrzebujemy stworzenia warunków i możliwości przemieszczania się w inny, niż dotychczas sposób. Może to być zarówno aktywna mobilność, mikromobilność, czy wysokiej jakości transport zbiorowy. Z drugiej strony musimy zmierzyć się z problemem zmiany naszych nawyków i przyzwyczajeń. Powinniśmy także wypromować te bardziej zrównoważone sposoby przemieszczania się. Jak to zrobić?
W tym odcinku chciałbym przyjrzeć się możliwościom jakie daje grywalizacja, narzędzie marketingowe, uznane przez Harvard Business Review za jeden z trendów najbliższej przyszłości.
Cytując mojego dzisiejszego gościa, “esencją grywalizacji są gry, które zmieniają świat na lepsze”, a przecież w zrównoważonej mobilności właśnie o tę zmianę chodzi.
Zapraszam Was zatem do świata gier wspólnie z Pawłem Tkaczykiem, strategiem, mówcą publicznym, właścicielem agencji MIDEA, autorem trzech bestsellerowych książek, w tym tej pod tytułem “Grywalizacja”.
Podcast o zrównoważonym transporcie i mobilności
Koszt zakupu miejskiego autobusu elektrycznego jest około 2-3 razy wyższy niż autobusu spalinowego najnowszej klasy EURO 6. Kupując autobusy elektryczne trzeba pamiętać także o niezbędnych do poniesienia kosztach budowy infrastruktury do ładowania. Ale czy na pewno inwestycje i późniejsze koszty eksploatacyjne w przypadku autobusów elektrycznych są wyższe niż dla tych spalinowych? Na to pytanie, na podstawie danych zebranych od miejskich operatorów autobusowych, starał się odpowiedzieć zespół analityczny Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
W tym odcinku porozmawiamy o całkowitych kosztach posiadania miejskich autobusów o różnych rodzajach napędów. Czy jesteśmy gotowi na transformację w kierunku niskoemisyjnego transportu? Co powinny wiedzieć samorządy, aby optymalnie inwestować w nowe technologie?
Gościem w dzisiejszym odcinku podcastu jest pan Paweł Engel, zastępca dyrektora Departamentu Analiz Transportowych w CUPT.
Więcej informacji na stronie:
https://www.nadobrymtorze.pl/55
Podcast możesz śledzić także na:
Facebook – https://www.facebook.com/nadobrymtorze/
Instagram – https://www.instagram.com/nadobrymtorze/
Linkedin – https://www.linkedin.com/company/nadobrymtorze
Książkę „Grywalizacja” znajdziecie na jego stronie internetowej.
Zamieszczam także link do Youtube’a z wystąpieniem Pawła na TEDx, o którym rozmawialiśmy: „O kierowcach, którzy chcą jeździć przepisowo”
Mimo, że organizatorzy transportu publicznego jeszcze nie często korzystają z możliwości jakie daje grywalizacja w mobilności, to warto posłuchać z jakimi wyzwaniami aktualnie się mierzą. Z tego względu polecam odcinki dotyczące Grodziskich Przewozów Autobusowych (odcinek nr 10) oraz regionalnego transportu autobusowego (odcinek nr 20).
Paweł Tkaczyk
Jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Buduje silne marki – pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami. Doradza startupom i innym przedsiębiorstwom – jako mentor np. podczas Startup Weekend czy Startup Fest. Dzieli się wiedzą – pisze blog o budowaniu marki, popełnił trzy książki: „Zakamarki marki”, „Grywalizacja” oraz „Narratologia”. Prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, czy social mediów. Kocha literki niemal w każdej – poza Comic Sans – formie.