21: Grywalizacja w mobilności – Paweł Tkaczyk

Grywalizacja pozornie nie jest bezpośrednio związana z tematem mobilności i transportu. Uważam jednak, że w najbliższej przyszłości może być jednym z ważniejszych narzędzi wspierającym transformację w kierunku zrównoważonej mobilności.

Z jednej strony potrzebujemy stworzenia warunków i możliwości przemieszczania się w inny, niż dotychczas sposób. Może to być zarówno aktywna mobilność, mikromobilność, czy wysokiej jakości transport zbiorowy. Z drugiej strony musimy zmierzyć się z problemem zmiany naszych nawyków i przyzwyczajeń. Powinniśmy także wypromować te bardziej zrównoważone sposoby przemieszczania się. Jak to zrobić?

W tym odcinku chciałbym przyjrzeć się możliwościom jakie daje grywalizacja, narzędzie marketingowe, uznane przez Harvard Business Review za jeden z trendów najbliższej przyszłości.

Cytując mojego dzisiejszego gościa, “esencją grywalizacji są gry, które zmieniają świat na lepsze”, a przecież w zrównoważonej mobilności właśnie o tę zmianę chodzi.

Zapraszam Was zatem do świata gier wspólnie z Pawłem Tkaczykiem, strategiem, mówcą publicznym, właścicielem agencji MIDEA, autorem trzech bestsellerowych książek, w tym tej pod tytułem “Grywalizacja”.

Książkę „Grywalizacja” znajdziecie na jego stronie internetowej.

Zamieszczam także link do Youtube’a z wystąpieniem Pawła na TEDx, o którym rozmawialiśmy: „O kierowcach, którzy chcą jeździć przepisowo”

Mimo, że organizatorzy transportu publicznego jeszcze nie często korzystają z możliwości jakie daje grywalizacja w mobilności, to warto posłuchać z jakimi wyzwaniami aktualnie się mierzą. Z tego względu polecam odcinki dotyczące Grodziskich Przewozów Autobusowych (odcinek nr 10) oraz regionalnego transportu autobusowego (odcinek nr 20).

Paweł Tkaczyk

Jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Buduje silne marki – pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami. Doradza startupom i innym przedsiębiorstwom – jako mentor np. podczas Startup Weekend czy Startup Fest. Dzieli się wiedzą – pisze blog o budowaniu marki, popełnił trzy książki: „Zakamarki marki”, „Grywalizacja” oraz „Narratologia”. Prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, czy social mediów. Kocha literki niemal w każdej – poza Comic Sans – formie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.