Dane pozyskane z pomiarów ruchu drogowego wykorzystywane są przy opracowywaniu projektów organizacji ruchu, programów sygnalizacji świetlnej, czy obliczeniach przepustowości. Do wykonywania regularnych pomiarów ruchu drogowego zarządców dróg zobowiązuje ustawa o drogach publicznych. Największym takim badaniem jest Generalny Pomiar Ruchu (GPR) realizowany co 5 lat.
Wyniki pomiarów ruchu wykorzystywane są także do przeprowadzenia analiz w zakresie ochrony środowiska, a także do sporządzania prognoz oraz kalibracji modeli ruchu. Te zaś są podstawą do podejmowania decyzji o budowie nowych dróg. czy przebudowie istniejących odcinków. Na ich podstawie określa się wskaźniki ekonomiczne decydujące o realizacji inwestycji lub jej zaniechaniu.
W celu ujednolicenia realizacji zarówno pomiarów, jak i prognoz ruchu na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury opracowano „Wytyczne wykonywania pomiarów ruchu drogowego” oraz „Wytyczne wykonywania analiz i prognoz ruchu drogowego”. Chciałbym aby były one punktem wyjścia do dzisiejszej rozmowy.
Gościem tego odcinka jest współautor obu dokumentów – Bartłomiej Wiertel, członek zarządu firmy Via Vistula.
Podcast o zrównoważonym transporcie i mobilności
Dane pozyskane z pomiarów ruchu drogowego wykorzystywane są przy opracowywaniu projektów organizacji ruchu, programów sygnalizacji świetlnej, czy obliczeniach przepustowości. Do wykonywania regularnych pomiarów ruchu drogowego zarządców dróg zobowiązuje ustawa o drogach publicznych. Największym takim badaniem jest Generalny Pomiar Ruchu (GPR) realizowany co 5 lat.
Wyniki pomiarów ruchu wykorzystywane są także do przeprowadzenia analiz w zakresie ochrony środowiska, a także do sporządzania prognoz oraz kalibracji modeli ruchu. Te zaś są podstawą do podejmowania decyzji o budowie nowych dróg. czy przebudowie istniejących odcinków. Na ich podstawie określane są wskaźniki ekonomiczne decydujące o realizacji inwestycji lub jej zaniechaniu.
W celu ujednolicenia realizacji zarówno pomiarów, jak i prognoz ruchu na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury opracowane zostały „Wytyczne wykonywania pomiarów ruchu drogowego” oraz „Wytyczne wykonywania analiz i prognoz ruchu drogowego”, które chciałbym aby były punktem wyjścia do dzisiejszej rozmowy.
Gościem tego odcinka jest współautor obu dokumentów – Bartłomiej
Wiertel, członek zarządu firmy Via Vistula.
Więcej informacji na stronie:
https://www.nadobrymtorze.pl/36
Podcast możesz śledzić także na:
Facebook – https://www.facebook.com/nadobrymtorze/
Instagram – https://www.instagram.com/nadobrymtorze/
Linkedin – https://www.linkedin.com/company/nadobrymtorze
Podcast dostępny jest także na:
Bartłomiej Wiertel
Absolwent Politechniki Krakowskiej, Wydziału Inżynierii Lądowej, kierunku transport o specjalności transport miejski. Od 2011 roku członek Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji. Od 11 lat realizuje prace związane z tematyką badań ruchu drogowego, planowania transportu w miastach, inżynierii ruchu i zrównoważonej mobilności, a od 6 lat kieruje zespołami realizującymi projekty w tej tematyce. W latach 2019 – 2023 prowadził działalność dydaktyczną na Politechnice Krakowskiej, w zakresie przedmiotów związanych z planowaniem komunikacyjnym, dostępnością transportową i infrastrukturą transportu miejskiego. W ostatnim czasie mocno angażuje się w projekty związane z tematyką zrównoważonej mobilności miejskiej, której prywatnie jest dużym entuzjastą. Współwłaściciel i jeden z liderów nowej odsłony VIA VISTULI.
Prywatnie fan hokeja i piłki nożnej, a przejechane kilometry na rowerze skrupulatnie gromadzi na Stravie.
Podcast możesz śledzić również na platformach społecznościowych:
Na temat modelowania ruchu rozmawiałem także z dr inż. Tomaszem Dybiczem w 22 odcinku podcastu.
[…] o Wytycznych Projektowania infrastruktury dla pieszych i dla rowerów, a także o tych dotyczących pomiarów i prognoz ruchu drogowego. W tym odcinku chciałbym poruszyć temat infrastruktury transportu publicznego i kolejnej części […]