Transport stanowi jeden z głównych sektorów polskiej gospodarki odpowiadając za prawie 6% PKB. Polskie przedsiębiorstwa w 2021 r. odpowiadały za prawie 20% pracy przewozowej wykonywanej w UE, realizując przewozy także wewnątrz sąsiednich krajów oraz pomiędzy nimi. W przypadku relacji Niemcy – Francja polskie firmy realizują aż około 20% pracy przewozowej.
Drogowy transport towarowy jest względnie pracochłonny i zdominowany przez mikro i małe przedsiębiorstwa. Charakteryzuje się stosunkowo niskim poziomem inwestycji w porównaniu do wartości branży.
Jednocześnie ze względu na wzrost znaczenia zagadnień klimatycznych, kwestie środowiskowe w coraz większym stopniu wpływają na decyzje inwestycyjne przedsiębiorstw. Transport towarowy stanowił istotne źródło emisji w sektorze transportu drogowego w Polsce, odpowiadając za ponad 40% emisji CO2.
Sektor drogowego transportu towarowego stoi zatem przed dużymi wyzwaniami związanymi z redukcją emisji. Jaki wpływ na niego będą miały nowe regulacje? Jak wygląda przyszłość przewozów towarów? I jakich instrumentów wsparcia może potrzebować branża?
Punktem wyjścia do rozmowy jest raport „Wyzwania i szanse elektryfikacji ciężkiego transportu drogowego w Polsce”.
Gościem w tym odcinku podcastu jest pan Aleksander Śniegocki prezes Instytutu Reform.

Podcast o zrównoważonym transporcie i mobilności
Transport stanowi jeden z głównych sektorów polskiej gospodarki odpowiadając za prawie 6% PKB. Polskie przedsiębiorstwa w 2021 r. odpowiadały za prawie 20% pracy przewozowej wykonywanej w UE, realizując przewozy także wewnątrz sąsiednich krajów oraz pomiędzy nimi. W przypadku relacji Niemcy – Francja polskie firmy realizują aż około 20% pracy przewozowej.
Drogowy transport towarowy jest względnie pracochłonny i zdominowany przez mikro i małe przedsiębiorstwa. Charakteryzuje się stosunkowo niskim poziomem inwestycji w porównaniu do wartości branży.
Jednocześnie ze względu na wzrost znaczenia zagadnień klimatycznych, kwestie środowiskowe w coraz większym stopniu wpływają na decyzje inwestycyjne przedsiębiorstw. Transport towarowy stanowił istotne źródło emisji w sektorze transportu drogowego w Polsce, odpowiadając za ponad 40% emisji CO2.
Sektor drogowego transportu towarowego stoi zatem przed dużymi wyzwaniami związanymi z redukcją emisji. Jaki wpływ na niego będą miały nowe regulacje? Jak wygląda przyszłość przewozów towarów? I jakich instrumentów wsparcia może potrzebować branża?
Punktem wyjścia do rozmowy jest raport ”Wyzwania i szanse elektryfikacji ciężkiego transportu drogowego w Polsce”.
Gościem w tym odcinku podcastu jest pan Aleksander Śniegocki prezes Instytutu Reform.
Więcej informacji na stronie:
https://www.nadobrymtorze.pl/43
Podcast możesz śledzić także na:
Facebook – https://www.facebook.com/nadobrymtorze/
Instagram – https://www.instagram.com/nadobrymtorze/
Linkedin – https://www.linkedin.com/company/nadobrymtorze

Podcast dostępny jest także na:
Podcast możesz śledzić również na platformach społecznościowych:
O wyzwaniach stojących przed branżą transportu drogowego rozmawiałem także z Piotrem Lachowiczem w odcinku 41 dotyczącym ESG w logistyce.