Wyobraź sobie, że to Ty decydujesz o tym kiedy przyjedzie Twój autobus. Poprzez telefon lub aplikację w smartfonie wybierasz czas i połączenie, które chcesz żeby zostało zrealizowane. Niemożliwe? To już się dzieje. Kilka miast i gmin w Polsce udostępniło mieszkańcom usługę transportu (autobusu) na życzenie. Kurs jest realizowany tylko wtedy, gdy ktoś zgłosi zapotrzebowanie na przejazd.
Czy ten rodzaj transportu publicznego może być rozwiązaniem problemu wykluczenia transportowego? Czy może on niższym kosztem zapewnić lepszą jakość i dostępność komunikacji publicznej? Jakie są bariery w jego rozwoju? Na te pytania spróbujemy odpowiedzieć w tym odcinku, a moim gościem jest pan Mirosław Czerliński doradca z zakresu planowania transportu, kierownik projektów w firmie dr Michała Wolańskiego oraz asystent w Zespole Sterownia Ruchem Drogowym na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej.
