Jak pokazuje badanie University of Westminster przeprowadzone w Londynie, rowery transportowe mogą dostarczać przesyłki kurierskie o 60% szybciej, niż samochody dostawcze, emitując przy tym 90% mniej dwutlenku węgla niż furgonetka z silnikiem diesla.
Europejskie miasta dopłacają często kilka tysięcy euro do zakupu każdego roweru towarowego, zaś w wielu miastach także w Polsce można je wypożyczyć zupełnie za darmo, albo za symboliczną opłatą.
Zgodnie z badaniem europejskiego rynku rowerów cargo producenci tego typu rowerów spodziewają się prawie 70% wzrostu sprzedaży w tym roku.
Czy Europa przesiada się na rowery cargo? Czy rower cargo może zastąpić samochód? Dokąd zmierza ten rynek i gdzie leży granica jego rozwoju?
W dzisiejszym odcinku o rowerach cargo rozmawiam z Krzysztofem Gubańskim – socjologiem i konsultantem polityk miejskich, ekspertem w zakresie badań miasta, problemów miejskich i polityk publicznych, twórcą bloga „Jeden samochód mniej”.
Podcast o zrównoważonym transporcie i mobilności
Jak pokazuje badanie University of Westminster przeprowadzone w Londynie, rowery transportowe mogą dostarczać przesyłki kurierskie o 60% szybciej, niż samochody dostawcze, emitując przy tym 90% mniej dwutlenku węgla niż furgonetka z silnikiem diesla.
Europejskie miasta dopłacają często kilka tysięcy euro do zakupu każdego roweru towarowego, zaś w wielu miastach także w Polsce można je wypożyczyć zupełnie za darmo, albo za symboliczną opłatą.
Zgodnie z badaniem europejskiego rynku rowerów cargo producenci tego typu rowerów spodziewają się prawie 70% wzrostu sprzedaży w tym roku.
Czy Europa przesiada się na rowery cargo? Czy rower cargo może zastąpić samochód? Dokąd zmierza ten rynek i gdzie leży granica jego rozwoju?
W dzisiejszym odcinku o rowerach cargo rozmawiam z Krzysztofem Gubańskim – socjologiem i konsultantem polityk miejskich, ekspertem w zakresie badań miasta, problemów miejskich i polityk publicznych, twórcą bloga „Jeden samochód mniej”.