Promowanie wydajniejszych i bardziej zrównoważonych rodzajów transportu, zwłaszcza kolejowych przewozów towarowych, stanowi kluczowy element polityki UE od 30 lat.
Już w 1992 r. Komisja Europejska jako główny cel wyznaczyła zmianę udziału poszczególnych środków transportu w przewozach.
Następnie, w 2011 r., Komisja postanowiła, że do 2030 r. nie mniej niż 30% drogowych przewozów towarów na odległość powyżej 300 km, należy przenieść na inne środki transportu (takie jak np. kolej), a do roku 2050 – ponad 50%.
W strategii na rzecz zrównoważonej i inteligentnej mobilności sprzed dwóch lat Komisja natomiast zapisała, że do 2050 roku kolejowy ruch towarowy podwoi się.
Tymczasem według danych Europejskiego Trybunału Obrachunkowego udział kolejowych przewozów towarowych nieustannie maleje od ponad 20 lat. W 2000 roku wynosił on ponad 40%, obecnie blisko połowę mniej. O tym, na jakie trudności napotykają przewoźnicy kolejowi i operatorzy intermodalni, oraz jakie korzyści niesie za sobą transport intermodalny rozmawiam z panem Maciejem Cetnerowskim, dyrektorem ds. rozwoju intermodal w firmie LTG Cargo Polska.
Podcast o zrównoważonym transporcie i mobilności
Promowanie wydajniejszych i bardziej zrównoważonych rodzajów transportu, zwłaszcza kolejowych przewozów towarowych, stanowi kluczowy element polityki UE od 30 lat.
Już w 1992 r. Komisja Europejska jako główny cel wyznaczyła zmianę udziału poszczególnych środków transportu w przewozach.
Następnie, w 2011 r., Komisja postanowiła, że do 2030 r. nie mniej niż 30% drogowych przewozów towarów na odległość powyżej 300 km, należy przenieść na inne środki transportu (takie jak np. kolej), a do roku 2050 – ponad 50%.
W strategii na rzecz zrównoważonej i inteligentnej mobilności sprzed dwóch lat Komisja natomiast zapisała, że do 2050 roku kolejowy ruch towarowy podwoi się.
Tymczasem według danych Europejskiego Trybunału Obrachunkowego udział kolejowych przewozów towarowych nieustannie maleje od ponad 20 lat. W 2000 roku wynosił on ponad 40%, obecnie blisko połowę mniej.
O tym, na jakie trudności napotykają przewoźnicy kolejowi i operatorzy intermodalni, oraz jakie korzyści niesie za sobą transport intermodalny rozmawiam z panem Maciejem Cetnerowskim, dyrektorem ds. rozwoju intermodal w firmie LTG Cargo Polska.
[…] intermodalny. Na temat tej dynamicznie rozwijającej się gałęzi transportu rozmawiałem w odcinku nr 08 z panem Maciejem Cetnerowskim z firmy LTG Cargo […]