Mija właśnie rok od publikacji 15 odcinka podcastu „Na dobrym torze”, w którym rozmawialiśmy o hulajnogach elektrycznych. Zatem pora wrócić do tematu mikromobilności w miastach. Wiele z nich, zarówno w Polsce, jak i w Europie, stara się uporządkować przede wszystkim zasady parkowania.
Jednocześnie według danych portalu Mobilne Miasto oraz SmartRide.pl w ciągu tego roku dostępność współdzielonych e-hulajnóg w Polsce wzrosła o blisko 65 proc. do poziomu prawie 74 tys. pojazdów, które dostępne były w 122 miejscowościach, czyli 33 miejscowościach więcej niż przed rokiem.
AKTUALIZACJA:
Po nagraniu odcinka podcastu opublikowane zostały najnowsze dane z czerwca 2023:
Dane: Mobilne Miasto oraz SmartRide.pl
- liczba pojazdów: 104,5 tys. (wzrost o 44 proc. r/r)
- liczba miejscowości: 196 (wzrost o 32 proc. r/r)
Wtedy rozmawiałem z jednym z operatorów hulajnóg sharingowych. Tym razem chciałbym posłuchać, jak wygląda perspektywa urzędu miejskiego na kwestię zarówno hulajnóg elektrycznych, jak również szerzej całej mikromobilności.
Gościem w tym odcinku podcastu jest Maciej Lubaś, Inspektor ds. Transportu w Urzędzie miejskim w Świdniku, ekspert w zakresie mikromobilności.
Podcast o zrównoważonym transporcie i mobilności
Mija właśnie rok od publikacji 15 odcinka podcastu „Na dobrym torze”, w którym rozmawialiśmy o hulajnogach elektrycznych. Zatem pora wrócić do tematu mikromobilności w miastach. Wiele z nich, zarówno w Polsce, jak i w Europie, stara się uporządkować przede wszystkim zasady parkowania.
Jednocześnie według danych portalu Mobilne Miasto oraz SmartRide.pl w ciągu tego roku dostępność współdzielonych e-hulajnóg w Polsce wzrosła o blisko 65 proc. do poziomu prawie 74 tys. pojazdów, które dostępne były w 122 miejscowościach, czyli 33 miejscowościach więcej niż przed rokiem.
[AKTUALIZACJA:]
Po nagraniu odcinka podcastu opublikowane zostały najnowsze dane z czerwca 2023:
– liczba pojazdów: 104,5 tys. (wzrost o 44 proc. r/r)
– liczba miejscowości: 196 (wzrost o 32 proc. r/r)
Dane: Mobilne Miasto oraz SmartRide.pl
Wtedy rozmawiałem z jednym z operatorów hulajnóg sharingowych. Tym razem chciałbym posłuchać, jak wygląda perspektywa urzędu miejskiego na kwestię zarówno hulajnóg elektrycznych, jak również szerzej całej mikromobilności.
Gościem w tym odcinku podcastu jest Maciej Lubaś, inspektor ds. transportu w Urzędzie Miejskim w Świdniku, ekspert w zakresie mikromobilności.
Więcej informacji na stronie:
https://www.nadobrymtorze.pl/39
Podcast możesz śledzić także na:
Facebook – https://www.facebook.com/nadobrymtorze/
Instagram – https://www.instagram.com/nadobrymtorze/
Linkedin – https://www.linkedin.com/company/nadobrymtorze
Podcast dostępny jest także na:
Maciej Lubaś
Ekspert ds. mikromobilności w ramach aktualizacji Krajowej Polityki Miejskiej realizowanej przez Instytut Rozwoju Miast i Regionów oraz Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.
Autor pierwszych w Polsce kompleksowych rozwiązań współpracy operatorów wypożyczalni e-hulajnóg z miastami w zakresie parkowania hulajnóg. Współautor pierwszego w Polce porozumienia pomiędzy Gminą a operatorami zobowiązującego do wspólnego, odpowiedzialnego budowania mikromobilności.
Prezes stowarzyszenia Świdnik Miasto Dla Rowerów i koordynator badań natężenia ruchu rowerowego, za które ŚMDR, otrzymało prestiżową główną nagrodę im. Jerzego Regulskiego ustanowioną przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej i Towarzystwo Urbanistów Polskich w kategorii „Wiedza i upowszechnianie”.
Były pracownik Wydziału Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością Urzędu Miasta Lublin odpowiedzialny za system roweru publicznego i mikromobilność. Obecnie inspektor ds. transportu w Urzędzie Miasta Świdnik.
Podcast możesz śledzić również na platformach społecznościowych:
Polecam także odcinek 15 podcastu dotyczący także tematu mikromobilności i współdzielonych hulajnóg elektrycznych.