W dzisiejszym odcinku nie odpowiemy na pytanie, jak powinna wyglądać docelowa sieć kolejowa w Polsce. Zastanowimy się jednak, jak moglibyśmy wyznaczyć jej kształt w długoterminowej perspektywie. Spróbujemy przyjrzeć się procesowi, który pozwoliłby na efektywne planowanie przyszłych inwestycji, uwzględniając nie tylko ruch pasażerski, ale także towarowy.
Czy inwestycje w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego możemy już traktować jako zamkniętą, kompletną koncepcję rozwoju sieci kolejowej w Polsce? A może to dopiero początek, a przed nami jeszcze wiele ważnych decyzji dotyczących dalszego rozwoju infrastruktury kolejowej?
Gościem w tym odcinku podcastu jest Michał Litwin, dyrektor generalny Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych, członek zarządu Europejskiego Zrzeszenia Przewoźników Towarowych ERFA, ekspert Pracodawców RP, a także dyrektor w Nevomo i twórca The Hyperloop Association.
Michał Litwin
Dyrektor generalny Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych, członek zarządu Europejskiego Zrzeszenia Przewoźników Towarowych ERFA, ekspert Pracodawców RP, a także dyrektor w Nevomo i twórca The Hyperloop Association.
Podcast dostępny jest także na:
Podcast możesz śledzić również na platformach społecznościowych:
Temat rozwoju sieci kolejowej pojawił się między innymi w kontekście inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego w odcinku 11 (Inwestycje kolejowe CPK) oraz odcinku 56 (Horyzontalny Rozkład Jazdy).