Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej, z języka angielskiego Sustainable Urban Mobility Plan, czyli w skrócie SUMP to długoterminowa strategia zaspokojenia potrzeb mobilności w obszarach miast i aglomeracji. Jej celem jest także podniesienie jakości życia.
Opracowanie planu składa się z kilku etapów. Punktem wyjścia jest analiza uwarunkowań, zachowań transportowych oraz poznanie potrzeb mieszkańców.
Efektem końcowym powinien być natomiast precyzyjny plan wdrożenia, zawierający wytypowane, najlepsze i najbardziej optymalne rozwiązania, będące odpowiedzią na zidentyfikowane wcześniej potrzeby mieszkańców.
Realizacja planu powinna zapewnić dobrą dostępność celów podróży, a przy tym minimalizować negatywny wpływ na środowisko. To wszystko kompleksowo, z uwzględnieniem możliwości, jakie daje planowanie przestrzenne.
Pojawia się więc pytanie, czy nie będzie to kolejna, piękna, ale nierealizowana strategia za pieniądze podatników? Czy może jednak nowe, interdyscyplinarne narzędzie, które w perspektywie kilku lat przyniesie realną poprawę jakości życia w miastach? I co w takim razie zrobić, aby ten plan doprowadził nas do założonego celu?
Gościem dzisiejszego odcinka jest pan Michał Babicki, doradca z zakresu planowania miejskiego i przestrzennego, kierownik projektów w firmie doktora Michała Wolańskiego.
![Na dobrym torze](https://www.nadobrymtorze.pl/wp-content/uploads/2021/12/19570314-1637430511621-7df7afb59cd81-768x768.jpg)
Podcast o zrównoważonym transporcie i mobilności
Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej, z języka angielskiego Sustainable Urban Mobility Plan, czyli w skrócie SUMP to długoterminowa strategia zaspokojenia potrzeb mobilności w obszarach miast i aglomeracji. Jej celem jest także podniesienie jakości życia.
Opracowanie planu składa się z kilku etapów. Punktem wyjścia jest analiza uwarunkowań, zachowań transportowych oraz poznanie potrzeb mieszkańców.
Efektem końcowym powinien być natomiast precyzyjny plan wdrożenia, zawierający wytypowane, najlepsze i najbardziej optymalne rozwiązania, będące odpowiedzią na zidentyfikowane wcześniej potrzeby mieszkańców.
Realizacja planu powinna zapewnić dobrą dostępność celów podróży, a przy tym minimalizować negatywny wpływ na środowisko. To wszystko kompleksowo, z uwzględnieniem możliwości, jakie daje planowanie przestrzenne.
Pojawia się więc pytanie, czy nie będzie to kolejna, piękna, ale nierealizowana strategia za pieniądze podatników? Czy może jednak nowe, interdyscyplinarne narzędzie, które w perspektywie kilku lat przyniesie realną poprawę jakości życia w miastach? I co w takim razie zrobić, aby ten plan doprowadził nas do założonego celu?
Gościem dzisiejszego odcinka jest pan Michał Babicki, doradca z zakresu planowania miejskiego i przestrzennego, kierownik projektów w firmie doktora Michała Wolańskiego.
![12: SUMP, Plany zrównoważonej mobilności miejskiej – Michał Babicki](https://www.nadobrymtorze.pl/wp-content/uploads/2021/12/19570314-1637430511621-7df7afb59cd81-768x768.jpg)
Więcej informacji na temat Planów Zrównoważonej Mobilności Miejskiej można znaleźć na stronie projektu zapewniającego wsparcie miast i obszarów funkcjonalnych w przygotowaniu i aktualizacji SUMP.
[…] transportu w miastach poruszaliśmy także w odcinku 12, w którym rozmawiałem o planach zrównoważonej mobilności miejskiej […]