15: Hulajnogi elektryczne – Łukasz Stachowiak

Zgodnie z danymi portali Mobilne Miasto oraz SmartRide na koniec czerwca tego roku współdzielone hulajnogi elektryczne dostępne były w Polsce w aż 149 miejscowościach. To blisko 2,5-krotnie więcej niż czerwcu roku ubiegłego. Pod względem podaży pojazdów polski rynek sharingu e-hulajnóg urósł w ciągu roku o 92 proc. W sumie wypożyczalnie hulajnóg elektrycznych stanowią trzy czwarte całego rynku sharingowych jednośladów w Polsce.

Najwięcej e-hulajnóg na minuty jeździ w Warszawie (ponad 15 tys.), Trójmieście (ponad 10 tys.) i Krakowie (ponad 7 tys.).

W jaki sposób wykorzystywane są hulajnogi? Jakich rozwiązań potrzebujemy, aby uporządkować chodniki i przestrzeń publiczną z pozostawianych hulajnóg? Ponieważ hulajnogi elektryczne są często postrzegane jako niebezpieczny środek transportu, co możemy zrobić, aby poprawić bezpieczeństwo użytkowników? Czy potrzebujemy wprowadzenia obowiązkowego ubezpieczenia od tych pojazdów? Czy mogą one odegrać jakąś rolę w systemie zrównoważonego transportu w miastach, albo w jego transformacji?

W tym odcinku o mikromobilności, w tym przede wszystkim o elektrycznych hulajnogach rozmawiam z Łukaszem Stachowiakiem, Regional Managerem w firmie Bolt odpowiadającym za rozwój platformy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Łukasz Stachowiak

Regional Manager w regionie CEE w firmie Bolt. Wcześniej kierował rozwojem firmy w Polsce, osiągając rekordowe wyniki dzięki skalowaniu biznesu w miastach, gdzie Bolt jest już dostępny i uruchamianiu operacji w nowych miastach. Pod jego kierownictwem zespół Bolta dostosował działanie platformy i przygotował partnerskich kierowców do wejścia w życie nowej ustawy transportowej. Wprowadził także pierwszą na rynku kasę fiskalną w formie aplikacji mobilnej.

Zamieszczam także link do podstrony firmy Bolt dotyczącej hulajnóg elektrycznych.

Polecam także odcinek o aktywnej mobilności, a dokładniej o programie Droga na szóstkę, realizowanym przez Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie.

3 Comments

  1. Specjalne dedykowane miejsca parkingowe dla hulajnóg już funkcjonują od 2021 roku. Lublin, Kraków, Trójmiasto, Katowice, Świdnik itd.

  2. […] właśnie rok od publikacji 15 odcinka podcastu „Na dobrym torze”, w którym rozmawialiśmy o hulajnogach elektrycznych. Zatem pora wrócić do […]

  3. […] mobilności współdzielonej rozmawiałem także w odcinku 15 podcastu o hulajnogach elektrycznych oraz w odcinku 39 o […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *