Bilet za 9 Euro
Latem 2022 roku Niemcy stały się na trzy miesiące poligonem doświadczalnym bardzo ciekawego rozwiązania taryfowego w komunikacji publicznej. Umożliwiono zakup biletu na wszystkie lokalne i regionalne środki transportu publicznego w całych Niemczech, na wszystkich trasach i bez żadnych stref taryfowych za jedyne 9 € miesięcznie.
W całym kraju sprzedano około 52 miliony biletów. Według badania Związku Niemieckich Przedsiębiorstw Transportowych około 10% osób, które skorzystały z biletu za 9 €, przynajmniej raz porzuciło samochód na rzecz autobusu lub pociągu. W ten sposób zaoszczędzono 1,8 mln ton CO2.
Czy ten bilet okazał się sukcesem? Jaki wpływ wywarł na zachowania transportowe mieszkańców? Jak przebiegała dyskusja w Niemczech na temat następcy biletu za 9 €, czyli biletu za 49 € nazwanego Deutschlandticket. Jak ostatecznie będzie on wyglądał i kto za niego zapłaci?
Punktem wyjścia do rozmowy jest system finansowania i organizacji transportu publicznego w Niemczech.
Gościem tego odcinka jest pan Andreas Schilling, przedstawiciel zarządu ds. marketingu w DB Regio.
Podcast o zrównoważonym transporcie i mobilności
Latem 2022 roku Niemcy stały się na trzy miesiące poligonem doświadczalnym bardzo ciekawego rozwiązania taryfowego w komunikacji publicznej. Umożliwiono zakup biletu na wszystkie lokalne i regionalne środki transportu publicznego w całych Niemczech, na wszystkich trasach i bez żadnych stref taryfowych za jedyne 9 € miesięcznie.
W całym kraju sprzedano około 52 miliony biletów. Według badania Związku Niemieckich Przedsiębiorstw Transportowych około 10% osób, które skorzystały z biletu za 9 €, przynajmniej raz porzuciło samochód na rzecz autobusu lub pociągu. W ten sposób zaoszczędzono 1,8 mln ton CO2.
Czy ten bilet okazał się sukcesem? Jaki wpływ wywarł na zachowania transportowe mieszkańców? Jak przebiegała dyskusja w Niemczech na temat następcy biletu za 9 €, czyli biletu za 49 € nazwanego Deutschlandticket. Jak ostatecznie będzie on wyglądał i kto za niego zapłaci?
Punktem wyjścia do rozmowy jest system finansowania i organizacji transportu publicznego w Niemczech.
Gościem tego odcinka jest pan Andreas Schilling, przedstawiciel zarządu ds. marketingu w DB Regio.
Więcej informacji na stronie:
https://www.nadobrymtorze.pl/25/
Podcast dostępny jest także na:
Facebook – https://www.facebook.com/nadobrymtorze/
Instagram – https://www.instagram.com/nadobrymtorze/
Linkedin – https://www.linkedin.com/company/nadobrymtorze
Podcast dostępny jest także na:
Andreas Schilling
Od 2017 roku pełni funkcję pełnomocnika ds. marketingu w zarządzie DB Regio AG. Oprócz S-Bahn do jego zakresu odpowiedzialności należą także centra kompetencyjne kolei niemieckich. Wcześniej w latach 2014-2017 pełnił rolę m.in. przewodniczącego Zarządu, a także szefa Marketingu Regionu Południowy Zachód. W latach 2005 – 2014 był przewodniczącym Zarządu Regionalnego Rhein-Neckar i regionalnym szefem marketingu Rhein-Neckar. Wcześniej zajmował różne stanowiska w DB Regio AG oraz w Deutsche Bundesbahn i Deutsche Bahn AG. Absolwent zarządzanie i marketing na Uniwersytecie w Mannheim.
Informacje dodatkowe o 9-Euro-Ticket:
Więcej na temat biletu za 9 Euro można przeczytać np. na stronie Związku Niemieckich Przedsiębiorstw Transportowych (j. niemieckim).
Zamieszczam także link do informacji link do strony kolei niemieckich z aktualnymi informacjami o bilecie za 49 Euro (j. niemieckim).
Podcast możesz śledzić również na platformach społecznościowych:
W tym odcinku pan Andreas Schilling wspomina także, że kierunkiem rozwoju transportu publicznego w Niemczech jest m.in. wprowadzanie na szerszą skalę transportu na żądanie. Na ten temat rozmawiałem z panem Mirosławem Czerlińskim w odcinku nr 06
[…] konkurencji na torach pojawił się także w odcinku nr 25, którego gościem był pan Adreas Schilling z DB Regio konkurującego z wieloma innymi operatorami […]