Najwyższa Izba Kontroli opublikowała w ostatnim czasie raport pokontrolny dotyczący utrzymania i rozwoju miejskich sieci infrastruktury rowerowej. Wynika z niego, że w dziesięciu skontrolowanych miastach od 2019 do I kwartału 2022 roku długość dróg dla rowerów zwiększyła się o 17%, pasów ruchu dla rowerów o 26%, a dróg dla pieszych i rowerów o 15%.
Jednocześnie w 3 z 10 skontrolowanych zarządów dróg przy realizacji inwestycji przyjęto rozwiązania nieodpowiadające obowiązującym przepisom lub standardom.
Jaki jest zatem stan infrastruktury rowerowej w Polsce i jakie są największe problemy w tym zakresie? Jakie wyzwania stoją przed nami odnośnie infrastruktury pieszej? Co powinniśmy zrobić, aby ruch pieszy i rowerowy mógł się dynamicznie rozwijać?
Między innymi te pytania zadałem dr Marii Zych-Lewandowskiej, ekspertce ds. mobilności aktywnej w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.
Podcast o zrównoważonym transporcie i mobilności
Najwyższa Izba Kontroli opublikowała w ostatnim czasie raport pokontrolny dotyczący utrzymania i rozwoju miejskich sieci infrastruktury rowerowej. Wynika z niego, że w dziesięciu skontrolowanych miastach od 2019 do I kwartału 2022 roku długość dróg dla rowerów zwiększyła się o 17%, pasów ruchu dla rowerów o 26%, a dróg dla pieszych i rowerów o 15%.
Jednocześnie w trzech z 10 skontrolowanych zarządów dróg przy realizacji inwestycji przyjęto rozwiązania nieodpowiadające obowiązującym przepisom lub standardom.
Jaki jest zatem stan infrastruktury rowerowej w Polsce i jakie są największe problemy w tym zakresie? A także jakie wyzwania stoją przed nami odnośnie infrastruktury pieszej? Co powinniśmy zrobić, aby ruch pieszy i rowerowy mógł się dynamicznie rozwijać?
Między innymi te pytania zadałem dr Marii Zych-Lewandowskiej, ekspertce ds. mobilności aktywnej w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.
Więcej informacji na stronie:
https://www.nadobrymtorze.pl/32
Podcast możesz śledzić także na:
Facebook – https://www.facebook.com/nadobrymtorze/
Instagram – https://www.instagram.com/nadobrymtorze/
Linkedin – https://www.linkedin.com/company/nadobrymtorze
Podcast dostępny jest także na:
Standardy i wytyczne, o których rozmawialiśmy w tym odcinku:
dr Maria Zych-Lewandowska
Stopień doktora zdobyła pisząc rozprawę nt. negatywnych efektów zewnętrznych transportu drogowego i kolejowego. Ukończyła studia podyplomowe „Miejski transport zbiorowy – zarządzanie, organizacja, nowoczesne technologie i informatyczne wspomaganie” na Politechnice Krakowskiej i jest autorką wielu publikacji z zakresu transportu miejskiego, kolejowego i drogowego, w tym dwóch książek dotyczących kosztów zewnętrznych transportu. Pracowała w warszawskim Zarządzie Transportu Miejskiego, a także współpracowała m.in. z Fundacją ProKolej, Polskim Klubem Ekologicznym, SGGW w Warszawie oraz różnymi portalami internetowymi w zakresie popularyzacji wiedzy na temat transportu. Obecnie jako Ekspert ds. zrównoważonej mobilności z Zespole Doradców Gospodarczych TOR Sp. z o.o. zajmuje się przede wszystkim tworzeniem Planów Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP) oraz koncepcji sieci rowerowych dla różnych jednostek terytorialnych w Polsce. Prywatnie pasjonatka transportu miejskiego i wszystkiego co z nim związane, ale również zapalona rowerzystka, która jednocześnie uwielbia prowadzić samochód.
Podcast możesz śledzić również na platformach społecznościowych:
Temat mobilności aktywnej pojawił się już we wcześniejszych odcinkach podcastu. Polecam zatem: odcinek 1 o ulicach szkolnych, a także odcinek 3 o rowerach cargo.
[…] poprzednich odcinkach podcastu rozmawialiśmy o Wytycznych Projektowania infrastruktury dla pieszych i dla rowerów, a także o tych dotyczących pomiarów i prognoz ruchu drogowego. W tym odcinku chciałbym […]
[…] i ruchu rowerowego pojawił się już we wcześniejszych odcinkach podcastu. Polecam zatem: odcinek 32 o infrastrukturze pieszej i rowerowej, a także odcinek 03 o rowerach […]